Uplatnění absolventů
Absolventi oboru Stavebnictví mohou pracovat na pozici stavebního technika v těchto oblastech:
- příprava staveb, řízení a realizace staveb na pozici mistr nebo stavbyvedoucí,
- projektant se znalostí projektování v CAD systémech,
- rozpočtování staveb,
- ve státní správě jako referent,
- ve stavební laboratoři a zkušebně stavebních materiálů,
- ve výrobě a prodeji stavebních materiálů a výrobků,
- příprava, řízení a realizace dopravních staveb (silnice, dálnice, železnice),
- příprava, řízení a realizace vodohospodářských a ekologických staveb (vodovodní sítě, úpravny vody, čištění odpadní vody, úpravy toků a nádrží).
Po pěti letech praxe může absolvent vykonat autorizační zkoušku, která ho opravńuje k samostatnému podnikání (projektová činnost a provádění staveb, jejich změn a odstraňování).
S maturitním vysvědčením získává absolvent Europass, který umožňuje pracovat i mimo území České republiky.
Úspěšní absolventi mohou pokračovat ve studiu na vysoké škole stavební, architektury, ekonomické, strojní aj.
Výuka výpočetní techniky a konstrukčního cvičení
Výpočetní technika je zahrnuta do školního vzdělávacího programu všech oborů a ročníků.
V 1. ročníku se žáci seznámí se základními dovednostmi při práci s počítačem, osvojí si základy operačního systému a učí se používat výhody síťového prostředí. Pracují s textovým editorem, tabulkovým kalkulátorem, seznámí se s počítačovou grafikou.
Ve 2. ročníku poznávají CAD systémy využívané ve stavebnictví – ArchiCAD. Naučí se ovládat prostředí a používat jednotlivé prvky.
Ve 3. a 4. ročníku navazuje vytváření 3D modelu virtuální budovy – obvykle rodinného domu – a zpracování 2D výkresové dokumentace v rozsahu studie a projektu ke stavebnímu povolení popř. tvoří návrh komunikace a úpravu vodní plochy.
Výuka cizího jazyka
Od školního roku 2017/2018 mají všichni žáci dva povinné cizí jazyky, z nichž jeden je maturitní a druhý je koncipován jako konverzační. Výuka dvou cizích jazyků vychází z potřeb a uplatnění na trhu práce.
Průběh studia
Rozvrh hodin, změny v rozvrhu, absenci žáka a klasifikaci nebo výchovná opatření je možné sledovat v aplikaci Bakaláři.
Škola využívá elektronickou třídní knihu. V rámci pravidelných třídnických hodin žáci rozvíjejí své sociální dovednosti, učí se pracovat
s pravidly. Třídní učitelé mají prostor pro řešení aktuálních problémů žáků ve třídě, věnují se prevenci rizikového chování.
Klima ve třídách mapuje také výchovná poradkyně.